EN CZ

APEX DYNAMICS CASE STUDY IV: Univerzita v Eindhoven dokončuje svůj závodní – autonomní speciál, ve kterém naleznete naše převodovky!

30.5.2019 | Závodní speciál URE14 bude za nedlouho hotový! Kromě vysokého výkonu a pohonu čistě na elektrickou energii se také jedná o zcela autonomní vůz. V tomto článku pak členové týmu popisují a poodhalují některé z technologií, které pro stavbu speciálu byly použity a popisují další postup, kterým se tým bude v následujících týdnech ubírat.

Nejdůležitější komponenta speciálu

Speciální monocoque (kokpit), který se vyznačuje zejména svou extrémní odolností, je kompletně vyroben z uhlíkových vláken. Tato technologie se používá i pro konstrukci nejrychlejších závodních speciálů a supersportovních vozů světoznámých značek a to zejména na základě dosahovaných vlastností uhlíkových vláken. Monocoque zároveň tvoří i část samotného podvozku speciálu.

Na bezpečnost jezdce je vždy kladena maximální priorita. Vše je vyráběno přesně na míru a není zde prostoru pro chybu, jelikož i sebemenší nedokonalost kokpitu by v případě havárie mohla mít pro řidiče velmi fatální následky.

Just-In-Time je klíčové

Časování musí být bezchybné – v případě, kdy je kokpit připraven k osazení, pak i ostatní komponenty by měly být právě tak připraveny k montáži. Nejtěžším úkolem je tedy logistické a výrobní načasování. Závodní speciál se skládá ze stovek zakázkových dílů – od zavěšení kol, motoru, brzdového systému či kabeláže. Každá komponenta však vyžaduje jiné výrobní postupy a s tím spojené i různé délky trvání výroby. Pro konečnou montáž se však čeká na doručení všech dílů, a vše je montováno společně.

Více než elektrická jízda: autonomní závodní auto

Nejen, že je nová formule poháněna čistě elektrickou energií, ale zároveň má funkci autonomního řízení a to téměř bez zásahů řidiče. Pro letošní rok se tak, zúčastní nejen elektrických závodních soutěží, ale i podniků, které se týkají autonomního řízení.

Slavnostní představení speciálu se uskuteční 12. června 2019, u kterého zajisté budeme přítomni. Testování formule bude probíhat na okruhu světového šampionátu v Assenu. URE se zúčastní kompletního mistrovství e-formule v Nizozemí, absolvuje vybrané podniky v Německu a Itálii.

V loňském roce jsme již viděli krásné elektrické závodní auto URE13. V letošním roce proběhne zcela nové závodní auto URE14, které dokáže řídit jak autonomně, tak elektricky. Studenti vzali tuto výzvu navíc a letos se také zúčastní samostatných závodních soutěží. Pokud se chcete o podpoře závodního týmu URE dozvědět více, pak nás kontaktujte skrze kontaktní formulář na našich webových stránkách nebo na emailu info@apexdynaczech.cz.